close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הקמת גנים בישראל

מערכת שורשי כסליו, תשפב14/11/2021

גנים לא משמשים רק לקישוט. הם מגיעים בכל הצורות, הגדלים והמטרות. עיצוב הגינה מתבסס לרוב על הצרכים ואורח החיים שלכם

תגיות:
צילום: pexels
גנים הם חללים המתמקדים ביופי הטבעי של צמחים ופרחים. גנים גם מספקים תחושה של שלווה ושלווה. הם יכולים להיבנות באזורים עירוניים, כמו פארקים, או באזורים כפריים כמו אחוזות וחוות.

חלק מהגנים מיועדים למטרות מסוימות כגון:
-אסתטי: גינות עם התמקדות גבוהה באסתטיקה של הגן;
-גננות: גינות שיש בהן מגוון גדול של צמחים ופרחים;
-נופש: גנים שיש בהם פעילויות פנאי כמו מגרשי כדורסל, מגרשי משחקים וכו';
-חינוך: גנים שיש בהם מידע על סוגי צמחים שונים.

גינה היא מרחב חיצוני בו גדלים צמחים וצמחייה אחרת כדי לספק סביבה נעימה, בין אם
צילום: pexels
לטובת בני האדם ובין אם לטובת חיות הבר. העיצוב של גינות יכול להשתנות מגינות ביתיות פשוטות לקנה מידה גדול בהרבה כגון פארקים קהילתיים עם עצים שופעים ובוגרים ושטחי דשא עצומים.

הגן הוא מטפורה לחיים בכך שהוא מרחב בו אנו לומדים לחיות בהרמוניה עם הסביבה שלנו ובו אנו מוצאים פרנסה והנאה. גנים יכולים להציע לנו הקלה מהלחצים והחרדות של חיי היומיום – הם יכולים להיות המפלט שלנו, החג שלנו. יצירת גינה תביא אושר הן לגנן והן למי שמבקר בה.

הקמת גנים
הקמת גנים, הנקראים גננות, היא פעילות אנושית עוד מימי קדם. גנים ממוקמים בדרך כלל בסביבות טבעיות או טבעיות למחצה, בניגוד לחוות שממוקמות לחלוטין בסביבות מעובדות.

כיום, חזרה ליסודות היא משהו שאנשים רבים מנסים. גננים מודרניים החלו להתמקד בנופים נטורליסטיים עם צמחים נפוצים בעלי סגולות רפואיות או שימושים מעשיים אחרים.

גנים היו חלק חשוב מהתרבות האנושית מאז ראשית הזמן. הם היו מקום שבו אנשים יכולים להירגע, להתאמן וליהנות מהטבע.
בעולם המודרני, גנים עדיין משמשים למטרות אלו אך הם גם תורמים לביטחון תזונתי וקיימות. גינות עוזרות להפחית בזבוז מזון על ידי מתן מקום לגידול עשבי תיבול וירקות. הם גם מספקים הזדמנויות פעילות גופנית על ידי מתן מקום לאנשים לשתול עצים או פרחים. לבסוף, גנים מספקים דרך לערים לשמור על השטחים הירוקים שלהן תוך צמצום טביעת הרגל הפחמנית שלהן מכיוון שנדרשת פחות אדמה על מנת לייצר את אותה כמות מזון. גנים הם אמצעי להשיג יותר ממה שאנו צריכים ורוצים מעולם הטבע. סביבות אלו מספקות בריאות ורווחה, מסייעות בהחלמה ממחלות, מונעות בעיות נפשיות, משפרות את מצבי הרוח שלנו, מגבירות את החוסן כאשר החיים הופכים קשים, מקדמות קשרים חברתיים עם הטבע כאשר אנשים חיים בסביבות עירוניות.

גנים מוקמים כדי לייצר מזון לאנשים. לדוגמה, הם מייצרים פירות, ירקות ועשבי תיבול. ישנם סוגים שונים של מערכות גינות שניתן למצוא כיום בעולם. מערכת גינה מוצלחת תהיה כזו שקל לתחזק אותה או שאינה דורשת עבודה רבה מטעם הגנן.

הגן הראשון הוא סוג מסורתי יותר של גן. זהו מרחב שבו אנשים יכולים ללכת להירגע וליהנות מהטבע. הסוג השני של גנים הם אלו המשמשים למטרות מחקר או כאמצעי לבדיקת טכניקות חדשות ידידותיות לסביבה.

בחלק זה נדבר על שני סוגי הגנים. נסקור את הסוג הראשון - הסוג המסורתי של גנים - בחלק זה ונדבר על הסוג השני - אלה המשמשים למטרות מחקר או כאמצעי להתנסות בטכניקות חדשות - בסוג הבא.

ניתן להקים גינה עם מגוון צמחים ופרחים. גינה היא מרחב חיצוני עם חלקות צמחים, פרחים וצמחייה אחרת. הם נועדו בדרך כלל להדגיש תכונות אסתטיות כמו צבע, צורה או דפוס. גנים מתוכננים לעתים קרובות כדי לספק בית גידול לבעלי חיים או לאנשים, אך עשויים לייצג גם חלקים חתוכים של אזורי פרא גדולים יותר.

למידע נוסף ביקרו באתר: https://dapimyerukim.co.il

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה